Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektroauto nenastartovalo? Tohle je nejčastější příčina – a snadné řešení

Ilustrační foto

Ráno spěcháte do práce, ale vaše elektroauto zůstává potichu. Ani světla, ani obrazovka, ani zvuk. Přitom baterie byla večer nabitá. Co se děje? Nejčastější příčina vás možná překvapí – a přitom ji snadno zvládnete vyřešit i sami. V článku vysvětlíme, proč EV někdy nestartuje, co dělat a jak tomu příště předejít.

Co se v článku dozvíte:

  • Proč EV někdy nenastartuje, i když je baterie nabitá
  • Jakou roli hraje malá 12V baterie
  • Jak si v nouzi poradit a auto „nastartovat“
  • Tipy, jak předejít opakování problému

🔋 Proč EV někdy nenastartuje, i když máte nabito?

Elektroauta mají kromě hlavní trakční baterie (např. 60 kWh) také klasickou 12V baterii, podobně jako spalovací auta. Právě ta napájí většinu řídicích systémů, včetně počítačů, zámků nebo přístrojovky.

➡️ A pokud je tato malá 12V baterie vybitá, auto se vůbec „nezapne“ – ani když je hlavní baterie plná.

Tento problém je velmi častý po delším stání auta, zejména v zimě. U některých modelů (např. MG, Hyundai nebo Tesla) stačí několik dní bez pohybu a slabší 12V baterie vám ráno znemožní odjezd.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Tesla Model Y se v prvním čtvrtletí roku 2023 stala nejprodávanějším vozem na světě, čímž předstihla i tradiční modely se spalovacími motory.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

🔌 Jak si v nouzi poradit a „nastartovat“ elektroauto?

Nebojte – řešení je většinou jednoduché.

Pokud máte podezření, že je problém v 12V baterii (např. nereaguje displej, nejdou odemknout dveře, žádná kontrolka nesvítí), můžete zkusit následující:

🧰 3 možnosti první pomoci:

  • Připojte externí 12V zdroj (startovací powerbanka) – během pár sekund se auto opět „probudí“.
  • Použijte startovací kabely a druhé auto – stejně jako u spalovacích aut. Většina EV má přístup k 12V svorkám pod kapotou.
  • Volejte asistenční službu – většina výrobců EV má vlastní nonstop podporu, která podobné situace řeší běžně.

POZOR! U některých EV musíte znát přesné místo 12V připojení. Někdy je pod plastovým krytem, jindy dostupné přes kufr. Zkontrolujte manuál!

💡 Jak předejít vybití 12V baterie v elektroautě?

Problém s 12V baterií lze často úplně eliminovat, když dodržíte několik jednoduchých pravidel:

✅ Co doporučují výrobci:

  • Jezděte pravidelně – i krátké jízdy udržují baterii živou.
  • Při delším stání auto pravidelně „probuďte“ – otevřete, aktivujte displej, spárujte aplikaci.
  • Zvažte výměnu 12V baterie po 3–5 letech – její životnost je kratší než u hlavní baterie.
  • Nenechávejte zapnuté systémy (např. světla, aplikace) při delším stání.

Zajímavé je, že mnoho moderních EV (např. nové Tesly, BMW iX) už používá Li-ion 12V baterie místo olověných – ty vydrží déle a lépe odolávají mrazu.

✅ Shrnutí: Nejde nastartovat? Nejčastěji za to může tahle malá baterie

Pokud vaše elektroauto zůstane bez života, zdaleka ne vždy je problém v hlavní baterii nebo elektronice. Většinou stačí zkontrolovat a případně dobít nebo vyměnit 12V baterii – stejně jako to děláme u „obyčejných“ aut.

Vyplatí se také nosit s sebou malou powerbanku na startování, zejména pokud jezdíte s EV v zimě nebo nepravidelně.

 

Zdroje: Tesla.com, MG Owners Forum, Hyundai Club CZ, BESIP

Štítky

  • tipy a rady
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 15 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Čínský výrobce Aito, podporovaný společností Huawei, spustil předprodej čistě elektrické verze svého modelu M8. Vůz s dojezdem až 705... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sarzana, Italy - La SpeziaSarzana SP, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.