Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Lucid posiluje evropskou přítomnost: Saúdská Arábie jako nové centrum elektromobility

Ilustrační foto - nabíjení auta

Saúdská výrobní základna pro Evropu

Továrna Lucidu v Saúdské Arábii, označovaná jako AMP-2, prochází rozsáhlou expanzí, která ji do roku 2026 promění v klíčový exportní uzel. Zatímco nyní se zde pouze montují vozy z dílů dovezených z USA, po dokončení bude komplex schopen vyrábět komponenty přímo na místě. To sníží náklady a zrychlí dodávky pro evropské a asijské trhy (kromě Číny).

Role saúdského kapitálu

Veřejný investiční fond Saúdské Arábie (PIF), který vlastní většinový podíl v Lucidu, hraje zásadní roli v této expanzi. Země, jež dosud všechny automobily dovážela, chce prostřednictvím lokální výroby snížit závislost na importu. Plánuje dokonce zavést ochranná cla podobná americkým, což by mohlo zvýhodnit modely Lucid před dováženou konkurencí.

Výzvy na evropském trhu

Evropa představuje pro Lucid obtížný terén. Čínské značky jako BYD zde již nabízejí cenově dostupnější elektromobily, které korespondují s preferencemi místních zákazníků. Například model Lucid Air stojí v Německu 85 000 €, což je o 25 % více než v USA. Firma proto připravuje dostupnější modely, které by měly posílit její pozici.

Strategie lokální výroby

Saúdská Arábie usiluje o vytvoření kompletního výrobního řetězce. Jedná se s třetími stranami o vybudování továrny na baterie v blízkosti závodu Lucid. Potenciální partnerství s čínskou firmou CATL by mohlo přinést pokročilé technologie, včetně sodíkových baterií, jež nabízejí nižší výrobní náklady.

Ekonomické souvislosti

Záměr zavést cla odhaluje snahu ochránit nově vznikající automobilový průmysl. Jak uvedl prozatímní CEO Lucidu Mark Winterhoff: „Podpora lokálních hráčů je v počáteční fázi nezbytná“. Tato strategie připomíná opatření některých vlád na podporu elektromobility, avšak v kontextu ropné velmoci jde o významný paradox.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce, dne 18 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Rozmach elektromobilů v USA naráží na realitu dobíjecí infrastruktury

Stav veřejné dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v USA vyvolává smíšené reakce. Zatímco velká města jako Las Vegas hlásí... >>

Leapmotor vstupuje na český trh: Širší nabídka elektromobility s podporou Emil Frey

Čínská automobilka Leapmotor vstupuje na český trh s podporou skupiny Emil Frey, která se stává výhradním distributorem značky. Nabídne... >>

Elektromobily ve Velké Británii: 20% podíl na trhu, Volkswagen na špici

Elektromobily ve Velké Británii zažívají výrazný růst. Podle aktuálních statistik tvoří již více než třetinu všech nově prodaných... >>

Volkswagen představil v Šanghaji tři nové koncepty elektrovozidel ID. AURA, ID. ERA a ID. EVO

Volkswagen v Šanghaji představil tři nové koncepty elektromobilů – ID. AURA, ID. ERA a ID. EVO – které vznikly ve spolupráci s čínskými... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.