Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla otevřela největší Supercharger stanici na světě. Projekt Oasis funguje zcela bez připojení k síti

Ilustrační foto
Klíčové zprávy: Tesla otevřela největší Supercharger stanici na světě. Projekt Oasis v kalifornském Lost Hills nabízí 84 funkčních stojanů napájených výhradně solární energií, bez připojení k elektrické síti.

168

Superchargerů plánováno do konce roku 2025

11 MW

Výkon solární farmy

39 MWh

Kapacita uložené energie v Megapack bateriích

Projekt Oasis: Tesla staví budoucnost nabíjení bez sítě

Uprostřed kalifornského údolí vzniká přelomová stavba – největší Tesla Supercharger stanice na světě, která je zcela mimo tradiční elektrickou síť. Projekt Oasis v Lost Hills byl spuštěn krátce před americkým svátkem nezávislosti a zatím disponuje 84 aktivními nabíjecími místy, jejichž energie pochází výhradně ze solární farmy a úložiště Megapack.

Tesla uvádí, že areál není připojen ke klasické distribuční síti a celou jeho potřebu pokrývá solární energie. To z něj dělá první skutečně soběstačnou Supercharger stanici, která může fungovat i během výpadků elektřiny.

Projekt Oasis je důkazem, že nabíjení elektromobilů může být plně udržitelné, rychlé a nezávislé na fosilních palivech či tradiční síti.

— Tiskové oddělení Tesla (parafráze dle InsideEVs)

Časová osa výstavby: od nápadu k provozu za 8 měsíců

2023

Zahájení výstavby
Tesla spouští projekt ve spolupráci s místními úřady v okrese Kern.

Červenec 2024

Otevření první fáze
Do provozu uvedeno 84 Superchargerů napájených výhradně solární energií.

Konec 2025

Dosažení plné kapacity
Celkem 168 nabíjecích stojanů učiní z Lost Hills největší Supercharger stanici na světě.

Solární energie, Megapacky a nulová závislost na síti

Klíčem k energetické soběstačnosti projektu jsou solární panely instalované nejen na všech zastřešených stanovištích, ale i na přilehlé solární farmě. Společně generují až 11 megawattů výkonu. Tato energie je ukládána do 10 Tesla Megapacků – stacionárních bateriových úložišť o celkové kapacitě 39 MWh.

Každý Megapack je schopen pojmout 3,9 MWh a je vybaven vlastním střídačem i možností aktualizace softwaru na dálku. Tato konfigurace umožňuje provádět stovky nabíjecích cyklů denně výhradně na základě sluneční energie, bez emisí a bez připojení k síti.

Off-grid řešení a výhody mimo klasické připojení

Zatímco některé zprávy uvádějí existenci malého 1,5MW napojení na síť jako zálohu, reálná spotřeba stanice je pokryta především z vlastní produkce. Díky tomu je stanice odolná vůči výpadkům elektřiny a umožnila Tesla výrazně urychlit proces povolení a výstavby.

Výstavba trvala jen 8 měsíců, což je v americkém prostředí – a obzvlášť při rozsahu projektu – výjimečně rychlé. Podle odborníků z oboru může povolovací proces běžně trvat i několik let.

Obrázek
Miri

Tip na vyzkoušení:

Vyzkoušejte náš vyhledávač Tesla Superchargerů. Naše databáze Superchargerů se pravidelně aktualizuje a pomáhá i ne-Tesla majitelům elektromobilů s hledáním dostupných nabíjecích míst. Cílem není najít jen nejbližší, ale také v okolí nejlevnější Supercharger. Náš vyhledávač funguje primárně s ohledem na cenu nabíjení. Zkuste jej zde.

Praktické prvky a význam pro elektromobilitu

Nová stanice obsahuje tucty průjezdných stojanů, vhodných i pro vozy s přívěsem. To zvyšuje dostupnost nabíjení pro širší spektrum uživatelů. Jak upozorňují odborníci, strach z nedostupnosti nabíjení je stále jednou z hlavních bariér pro rozšíření elektromobility.

Díky podobným projektům, jako je Oasis, může Tesla zásadně ovlivnit důvěru veřejnosti v bezemisní dopravu a nastavit nový standard pro budoucí rozšiřování nabíjecí infrastruktury.

Supercharger síť v USA: další krok vpřed

Tesla aktuálně provozuje téměř 2 700 lokalit s více než 32 000 nabíjecími stojany napříč USA. Projekt Oasis se tak stane vlajkovou lodí této sítě. Doposud největší stanice v Barstow (120 stojanů) bude z hlediska kapacity překonána ještě letos.

A to vše přichází v době, kdy Tesla musela v roce 2024 propustit velkou část týmu Superchargerů, přičemž jejich část byla později opět přijata zpět. Navzdory těmto otřesům firma ukazuje, že se rozšiřování sítě nevzdává.

Plány do budoucna: Pokud Tesla rozšíří koncept off-grid stanic i do dalších regionů, může to výrazně snížit závislost infrastruktury na nestabilních sítích a urychlit přechod na čistou mobilitu.

 

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 10 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Zeekr představuje revoluční hybridní platformu SEA-S a model 9X

Čínský výrobce elektromobilů Zeekr odhalil přelomovou hybridní platformu SEA-S, první svého druhu s plně 900V vysokonapěťovou... >>

VWFS hlásí rekordní růst financování elektromobilů v Česku

VWFS zaznamenal v prvních pěti měsících roku 2025 rekordní nárůst zájmu o financování elektromobilů na českém trhu. Společnost... >>

Zeekr oslavuje půl milionu vyrobených elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr dosáhla významného milníku výrobou 500 000. vozu, jímž se stal luxusní model Zeekr 009 Grand. Průměrná... >>

Xiaomi expanduje v elektromobilitě: Evropské testy SU7 Ultra a čínské dodávky YU7

Čínská technologická společnost Xiaomi posiluje svou pozici v elektromobilním průmyslu. Její vlajkový model SU7 Ultra prošel první... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.