Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla v Kanadě výrazně zdražila: ceny vzrostly až o 30 000 dolarů. Důvod? Cla.

Ilustrační foto

Automobilka Tesla oficiálně navýšila ceny všech svých modelů v Kanadě. Důvodem je nové clo ve výši 25 %, které kanadská vláda uvalila na dovoz vozidel ze Spojených států. Zvýšení cen dosahuje až 30 000 kanadských dolarů, tedy přibližně 21 % oproti původním cenám.

Výrazné zdražení napříč celou nabídkou

Model 3 Long Range s pohonem všech kol (AWD) nyní začíná na ceně 79 990 CAD (1,26 mil. Kč), což je o 11 000 CAD více než předtím. Verze Model 3 Performance AWD zdražila o 10 000 CAD na výsledných 89 990 CAD (1,42 mil. Kč).

V nabídce Modelu Y zůstává pouze verze Long Range AWD, jejíž cena vzrostla o 15 000 CAD na 84 990 CAD (cca. 1,34 mil Kč). Zajímavostí je, že se tím cenově vyrovnala dříve prodávané verzi Launch Series, která zahrnovala všechny dostupné volitelné prvky včetně systému Full Self-Driving (plně autonomního řízení).

Prémiové modely s ještě vyšším nárůstem cen

Model S AWD nyní startuje na ceně 133 990 CAD, tedy 2,1 mil. Kč (+19 000 CAD) a jeho sportovně laděná varianta Model S Plaid dosahuje částky 154 990 CAD, téměř 2,5 mil. Kč (+18 000 CAD). Model X AWD je nově k dispozici za 140 990 CAD, zatímco Model X Plaid se vyšplhal na 161 990 CAD, oba s navýšením o 19 000 CAD.

Nejvyšší nárůst u Cybertrucku

Největší procentuální zdražení zasáhlo model Cybertruck. Verze All-Wheel Drive (AWD) nyní stojí 139 990 CAD, což je o 25 000 CAD více. Vrcholná varianta Cyberbeast pak zdražila o 30 000 CAD na 167 990 CAD. V obou případech to představuje nárůst o 21,7 % oproti původní ceně.

Možnost nákupu předzásobených vozidel za nižší cenu

Vzhledem k novému clení Tesla aktivně propaguje možnost nákupu vozidel, která byla do Kanady dovezena ještě před zavedením cla. Na webových stránkách automobilky se zákazníkům zobrazuje upozornění „Prozkoumejte vozidla s cenami před zavedením cla – do vyprodání zásob“.

Tato vozidla mohou představovat významnou úsporu oproti novým objednávkám, které již odrážejí dodatečné náklady způsobené clem.

Obecné informace: Co je to clo a jak ovlivňuje ceny automobilů?

Clo je poplatek, který stát vybírá při dovozu zboží ze zahraničí. Jeho cílem může být ochrana domácí výroby nebo generování příjmů pro státní rozpočet. Zavedení cla na dovoz automobilů z USA do Kanady logicky vedlo k růstu nákupních cen, protože výrobce musí pokrýt vyšší náklady. Pokud je clo vysoké, výrobci často přenášejí náklady přímo na konečného zákazníka, což je i případ Tesly. Samozřejmě jde o reakci kanadské vlády na novou celní politiku USA. Lze předpokládat, že nové celní podmínky se do života zákazníků teprve projeví. Jakmile se  vyprodají všechny skladové zásoby s původní cenou, budou k dispozici pouze dražší, cly zatížené produkty. Tesla to bude mít těžké nejen v Kanadě.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 29 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Geely plánuje převzetí elektromobilní značky Zeekr zpět do soukromého vlastnictví

Čínská automobilka Geely, majoritní vlastník elektromobilní divize Zeekr, oznámila záměr odkoupit zbývající akcie a společnost opět... >>

Elektromobily ve Velké Británii: 20% podíl na trhu, Volkswagen na špici

Elektromobily ve Velké Británii zažívají výrazný růst. Podle aktuálních statistik tvoří již více než třetinu všech nově prodaných... >>

Mercedes-Benz CLA EV: Technologický skok, který předbíhá českou infrastrukturu

Nový elektromobil Mercedes-Benz CLA EV přináší revoluční 800V architekturu, která však naráží na limity americké dobíjecí... >>

San Francisco testuje nové nabíjecí stanice pro elektromobily u chodníků

San Francisco spustilo pilotní projekt veřejného nabíjení elektromobilů přímo u obrubníků. Dva nové nabíječky typu Level 2 s výkonem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.